Positionering
Als veehouders werken Jo en Daniëlle op dagelijkse basis met hun vee. De dieren voeren en verzorgen is hun passie! Dan wil je ook dat er zorgvuldig omgegaan wordt met het vlees. Dat kan als je het zelf in de hand houdt. Rechtstreeks vlees verkopen van de boerderij werd dan ook een grote wens.
Toch is je producten verkopen aan een consument wel iets anders dan aan een grote vleesverwerker. Hoe pak je dat aan?
We starten met een marktanalyse van de streekwinkels. In een aantal werksessies komen we tot een richting als basis voor de positionering. Belangrijkste ingrediënt? Het toevoegen van beleving en kennis aan kalfsvlees. Kalfsvlees is lekker en gezond, maar ook onbekend voor veel consumenten. Het plan van aanpak dient als routekaart voor het vervolgtraject.
Logo en huisstijl ontwikkeling
Kalfsvlees speelt de hoofdrol in de nieuwe naam De Kalverstraat. Een bekende naam als winkelstraat en nieuw in het Drentse Hoogeveen. Nuchter, persoonlijk en toegankelijk. Dat zijn de waarden die de basis vormen voor de uitwerking.
Het lettertype, de kop en de staart houden het logo speels. Het is duidelijk, bij De Kalverstraat koop je vlees rechtstreeks van de boer.
Sign
Naast kalfsvlees zijn er meer producten te verkrijgen in de streekwinkel van De Kalverstraat. De merkidentiteit wordt doorgevoerd voor etiketten, gevelborden, automaten en stickers. Zo ontstaat er een herkenbare en onderscheidende look & feel. Een goed fundament om op te bouwen.
Website
Ook een website kan niet ontbreken voor de nieuwe streekwinkel. We ontwikkelden een website met
- Dynamische openingstijden.
- Social media integratie
- Bestellijsten
- Optimalisatie voor zoekmachines