Klantcase

Zweedse Kerstmarkt

De Zweedse Kerstmarkt is zoals de naam al zegt een overdekte kerstmarkt in Groningen met een voorliefde voor Zweden. Kenmerkend zijn de exposanten met natuurlijke en handgemaakte producten, in combinatie met lekker eten en fijne muziek.

Huisstijl & Branding

Annique van Eventful Events kwam bij ons met de vraag: “Ik heb net de organisatie van de Zweedse Kerstmarkt overgenomen, kunnen jullie helpen bij het updaten van het merk”. 

We zijn dan ook begonnen met een strategiesessie over de sterke punten van de kerstmarkt en het onderscheidend vermogen.

Dat heeft geleid tot een logo redesign. Het dalapaard, een typisch Zweeds symbool, is versimpeld en wijst nu de andere kant op (met de leesrichting mee). De tekst in het oude logo was wel Zweedse maar miste de gezelligheid van kerst. Het sierlijke font is daarom toegevoegd aan de huisstijl. 

Het kleurgebruik was gefocust op rood, wit en zwart. Om warmte en de natuur toe te voegen hebben we het palet verrijkt met groen. De kleur rood hebben we wat dieper gemaakt en het harde zwart is omgezet in warm grijs. 

Print

Bij een beurs of evenement komt veel drukwerk kijken. Dit geeft sfeer en zorgt voor herkenning, maar het is ook noodzakelijk om bezoekers in de juiste richting te bewegen. Denk hierbij aan:

  • Entreedoeken
  • Bewegwijzering
  • Raamstickers
  • Borden voor parkeerroutes
  • Een magazine
  • Entreekaarten
  • Parkeerkaarten
  • Magneetstickers voor auto’s
  • Reclameborden
  • Buttons
  • Truien voor de crew
  • Enveloppen
  • Prijslijsten
  • Koffiebekers
  • Polsbandjes

Digitaal

Website

Ook online is er een boel te bewerkstelligen bij de organisatie van een evenement. Voor de Zweedse Kerstmarkt was een goedwerkende website met ticketing systeem en email koppeling cruciaal.  Ook voor de exposanten hebben we een portal ontwikkeld waar ze bestellingen kunnen plaatsen, plekreserveringen kunnen doorgeven en alle informatie kunnen vinden van het event.

Bekijk de website: www.zweedsekerstmarkt.nl 

Social Media

Naast de website heeft Voorlopers ook een social media strategieuitgewerkt en templates ontwikkeld in de huisstijl. Zowel voor de Zweedse Kerstmarkt zelf als de deelnemers aan de kerstmarkt. Zo wordt een eenduidig beeld afgegeven aan bezoekers. 

Inmiddels is het een succesvol evenement met meer dan 6.000 bezoekers. Nog niet eerder zijn er zoveel tickets verkocht via de website. 

Tot volgend jaar!!

Bekijk de social media via: 

Opdrachtgever aan het woord

Inschrijven op de nieuwsbrief

Schrijf je vandaag nog in en blijf op de hoogte van de laatste marketing tips & tricks.