02
Terug naar Home Marketing Strategie en Branding Branding en positionering

Verover jouw unieke plek in de markt

Voor iedereen is er een plek, want iedereen is anders en spreekt daarmee ook een andere doelgroep aan. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Waarom doe je wat je doet? Wat vind je belangrijk? Waar sta je voor? Het zijn allemaal vragen die we beantwoorden bij een positionering of branding traject.

Een duidelijk overzicht met wat jouw uniek maakt

Een merkboek waarin jouw merk wordt beschreven

Win de harten van je klanten

W

E

R

K

W

IJ

Z

E

Een sterk merk vertegenwoordigt de kernwaarden van je onderneming. Waar sta je voor en wat wil je bereiken? Waarom zou een klant juist met jou een relatie aangaan? Je merk geeft duidelijkheid.

T

A

R

I

E

V

E

N

Kick Starter

Claim jouw unieke plek in de markt
399
  • Unieke merkidentiteit
  • Concurrentie voordeel
  • Klantbehoefte in kaart
  • Samen zoeken we de sweetspot tussen deze drie elementen.
populair

Archetype Workshop

Klanten waar je blij van wordt
249
  • Archetype workshop
  • Eigen unieke archetype

Positionering

Geef richting aan jouw bedrijf
-
  • Purpose (why, what, how)
  • Visie
  • Archetypes
  • Kernwaarden
  • Doelgroep
  • Klant Persona's
  • Slogan/tagline/pay-off
  • Luxe Merkboek
Maatwerk

* Deze tarieven zijn excl. btw en ter indicatie, daadwerkelijke offerte of totaalprijs bespreken we in het kennismakingsgesprek.

Veelgestelde vragen

Archetypes

De oorsprong van de archetypes ligt in de psychologie. Carl Jung heeft onderzoek gedaan naar de psyche van de mens.  Hij concludeerde dat al deze verhalen terug te brengen zijn tot twaalf basiskarakters, de archetypes. Mensen uit alle culturen herkennen en begrijpen onbewust deze twaalf universele archetypes.

Om richting te geven aan je bedrijf, maak je een keuze uit de archetypes. Hierdoor zullen mensen jouw merk sneller herkennen en er verbinding mee voelen. 

Leer meer in dit artikel over archetypen.

Een sterke positionering geeft richting aan jouw bedrijf en laat alle neuzen dezelfde kant op staan. Ook zul je merken dat als jij ergens voor staat dat ook klanten aantrekt die hetzelfde denken. Dat is niet alleen goed voor de business, maar vaak nog heel leuk ook!

Belang van merken

Ja, sterker nog je hebt er al een. Zelfs de kleinste ZZPer heeft een merk. Een persoonlijk merk, het is hoe jij bent, hoe jij je gedraagt, wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Alles wat een klant van jouw ziet is onderdeel van je merk. Van hoe je de telefoon opneemt, tot hoe je afscheid van elkaar neemt, en alles daartussenin draagt bij aan je merkbeleving. En dat gaat veel dieper dan de kleur van je logo

Nee, je kan gewoon gaan werken met een bedrijf, het is niet verplicht om een merk of positioneringstraject te volgen.

Maar slim is het wél! Met een goede branding die past bij jouw organisatie zul je uiteindelijk veel besparen:

  1. Een consistent merk bouwt sneller vertrouwen op bij klanten.
  2. Klanten zijn loyaler naar bedrijven als ze zich kunnen identificeren met het bedrijf. Als de kernwaardes van beide overeenkomen.
  3. Sterke merken kunnen hogere prijzen vragen
  4. Onderscheid jezelf van je concurrent. Met een unieke positionering weet je waar jouw kracht ligt en daarmee overtuig je klanten sneller van jouw waarde.
  5. Een consistent, duidelijk en identificeerbaar merk heeft minder marketing budget nodig omdat je mond-tot-mondreclame zal toenemen.

Resultaat

Aan het einde weet jij

  • Hoe je de juiste klanten aan je bind
  • Hoe je jezelf sterk in de markt kunt zetten
  • Wat jouw bedrijf uniek maakt
  • Hoe je klanten aantrekt, zonder te hoeven overtuigen
Zet de eerste stap

Wanner gaan we op zoek naar jouw superkracht?

Wij maken graag vrijblijvend kennis om de mogelijkheden te bespreken

Inschrijven op de nieuwsbrief

Schrijf je vandaag nog in en blijf op de hoogte van de laatste marketing tips & tricks.