Verover jouw unieke plek in de markt
Voor iedereen is er een plek, want iedereen is anders en spreekt daarmee ook een andere doelgroep aan. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Waarom doe je wat je doet? Wat vind je belangrijk? Waar sta je voor? Het zijn allemaal vragen die we beantwoorden bij een positionering of branding traject.
Een duidelijk overzicht met wat jouw uniek maakt
Een merkboek waarin jouw merk wordt beschreven
Win de harten van je klanten
W
E
R
K
W
IJ
Z
E
Maar dan ook echt kennismaken. We gaan de diepte in. Wie ben jij? Waar staat je bedrijf voor? Wat maakt jou uniek? Waarom gaan klanten naar jou en niet de concurrent?
Deze vragen en nog vele meer gaan we bespreken in de kennismaking. Dit kunnen we op twee manieren doen: Live op locatie of via een vragenlijst.
Een vragenlijst is prettig omdat je de tijd hebt om echt na te denken over de vraag. Live is prettig om dieper te komen en langer over bepaalde onderwerpen door te gaan. Een gecombineerde vorm is ook zeker mogelijk.
Nadat wij precies weten wie jij bent en wat je wilt uitstralen gaan we gezamenlijk starten aan een archetype workshop.
Wil je weten wat archetypen zijn? Bekijk dan dit artikel over archetypen. Daar leggen we het haarfijn uit.
Maar dit komt ook uitgebreid aan bod tijdens de workshop. We bepalen welk archetype of archetypen bij jou passen. Dit geeft veel inspiratie en sturing in waar jouw unieke kracht zit.
Ook kijken we naar concurrenten, wat voor archetypes hebben zij? Hierdoor kun je nog beter jouw unieke plekje in de markt gaan claimen.
Terwijl jij nog nageniet van de workshop en alle ideeën die daarmee naar voren komen gaan wij aan de slag met jouw eigen unieke archetype.
Dit is een verdieping op de 12 algemene archetypes uit de workshop.
Presentatie
Daarna presenteren we jouw bedrijfsarchetype aan jou. Als het goed is herken je jezelf hier in!
We gebruiken diverse bewezen modellen en methodes om te achterhalen wie je bent voor je klanten, wat jouw doelen en ambities zijn en wat jou nu echt onderscheidend maakt. Daarmee bouwen we een unieke merkstrategie, dat jouw merk richting geeft om verder te groeien.
Als we door het traject zijn gelopen zorgen wij dat je alles duidelijk op papier meekrijgt in een luxe afgewerkt merkboek.
Met dit boek kun je door naar je designer om je huisstijl op af te stemmen. Ook geeft het je richting bij het maken van content. Het schrijven van blogs en het sturen van de organisatie.
Wat vind je terug in het boek?
- Purpose
- Positioning statement
- Visie
- Kernwaarden
- Tone of voice
- Biografie (ultra-korte maar erg complete samenvatting van het bedrijf)
- Tagline/pay-off
Wil je een voorbeeld van zo’n boek bekijken? Klik dan hieronder.
T
A
R
I
E
V
E
N
Kick Starter
Claim jouw unieke plek in de markt-
Unieke merkidentiteit
-
Concurrentie voordeel
-
Klantbehoefte in kaart
-
Samen zoeken we de sweetspot tussen deze drie elementen.
Archetype Workshop
Klanten waar je blij van wordt-
Archetype workshop
-
Eigen unieke archetype
Positionering
Geef richting aan jouw bedrijf-
Purpose (why, what, how)
-
Visie
-
Archetypes
-
Kernwaarden
-
Doelgroep
-
Klant Persona's
-
Slogan/tagline/pay-off
-
Luxe Merkboek
* Deze tarieven zijn excl. btw en ter indicatie, daadwerkelijke offerte of totaalprijs bespreken we in het kennismakingsgesprek.
Bekijk de cases
Deze merken lopen al voorop in hun branche
Veelgestelde vragen
Archetypes
De oorsprong van de archetypes ligt in de psychologie. Carl Jung heeft onderzoek gedaan naar de psyche van de mens. Hij concludeerde dat al deze verhalen terug te brengen zijn tot twaalf basiskarakters, de archetypes. Mensen uit alle culturen herkennen en begrijpen onbewust deze twaalf universele archetypes.
Om richting te geven aan je bedrijf, maak je een keuze uit de archetypes. Hierdoor zullen mensen jouw merk sneller herkennen en er verbinding mee voelen.
Leer meer in dit artikel over archetypen.
Een sterke positionering geeft richting aan jouw bedrijf en laat alle neuzen dezelfde kant op staan. Ook zul je merken dat als jij ergens voor staat dat ook klanten aantrekt die hetzelfde denken. Dat is niet alleen goed voor de business, maar vaak nog heel leuk ook!
Belang van merken
Ja, sterker nog je hebt er al een. Zelfs de kleinste ZZPer heeft een merk. Een persoonlijk merk, het is hoe jij bent, hoe jij je gedraagt, wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Alles wat een klant van jouw ziet is onderdeel van je merk. Van hoe je de telefoon opneemt, tot hoe je afscheid van elkaar neemt, en alles daartussenin draagt bij aan je merkbeleving. En dat gaat veel dieper dan de kleur van je logo.
Nee, je kan gewoon gaan werken met een bedrijf, het is niet verplicht om een merk of positioneringstraject te volgen.
Maar slim is het wél! Met een goede branding die past bij jouw organisatie zul je uiteindelijk veel besparen:
- Een consistent merk bouwt sneller vertrouwen op bij klanten.
- Klanten zijn loyaler naar bedrijven als ze zich kunnen identificeren met het bedrijf. Als de kernwaardes van beide overeenkomen.
- Sterke merken kunnen hogere prijzen vragen
- Onderscheid jezelf van je concurrent. Met een unieke positionering weet je waar jouw kracht ligt en daarmee overtuig je klanten sneller van jouw waarde.
- Een consistent, duidelijk en identificeerbaar merk heeft minder marketing budget nodig omdat je mond-tot-mondreclame zal toenemen.
Resultaat
Aan het einde weet jij
- Hoe je de juiste klanten aan je bind
- Hoe je jezelf sterk in de markt kunt zetten
- Wat jouw bedrijf uniek maakt
- Hoe je klanten aantrekt, zonder te hoeven overtuigen
Zet de eerste stap
Wanner gaan we op zoek naar jouw superkracht?
Wij maken graag vrijblijvend kennis om de mogelijkheden te bespreken