Deze inhoud is beschermd met een wachtwoord. Voer hieronder je wachtwoord in om het te bekijken:

Inspiratie - 1 vraag

Ik ben heel benieuwd naar wat jij zou willen voor je bedrijf en wat je leuk/mooi/passend vind. Denk eens na over jouw inspirerende merken. Dat mag in jouw vakgebied maar dat hoef niet perse. Wat vind je er goed aan en waarom?

Als voorbeeld 3 favoriete merken van Iris:
1. Ben & jerry's en Tony Chocolonely
Maatschappelijke boodschap verpakken in iets ongelofelijk lekkers. Serieus hoeft niet saai te zijn.
2. Rituals
Ik vind het fantastisch hoe zij een sfeer kunnen bouwen rondom een product. Ze hebben duidelijke lijnen en ondanks dat het massa wordt is het nog steeds premium.
3. Het uiltje bieren
Leuke humoristische teksten, geinige marketing campagnes. 100% zichzelf.

Nu jij: Noem 3 merken waarvan jij de marketing gaaf vind en waarom:
Nu jij: Noem 3 merken waarvan jij de marketing gaaf vind en waarom:

Waarom - 8 vragen

In deze vragenlijst gaan we kijken naar je waarom.
Waarom doe jij eigenlijk wat je doet?
Denk er even rustig over na.

Er zijn geen goede of foute antwoorden.
Dit onderdeel helpt ons om je positionering scherp te stellen.
We beginnen bij het begin.
Denk eens terug aan de tijd dat je een studierichting moest kiezen.
Waarom maak je bepaalde keuzes?

Unieke kracht - 8 vragen

In deze vragenlijst gaan we kijken naar je unieke kracht.
Waar zit jouw onderscheidend vermogen?
Denk er even rustig over na.

Er zijn geen goede of foute antwoorden.
Deze vragenlijst is onderdeel van de positioneringsstrategie.

Ambitie - 2 vragen

In deze vragenlijst gaan we kijken naar je ambitie.
Waar wil jij naar toe met jouw onderneming?
Denk er even rustig over na.

Er zijn geen goede of foute antwoorden.
Dit onderdeel helpt mij om te kijken waar jouw prioriteiten liggen en waar we naar toe gaan werken.

Doelgroepen - 1 vraag

“Verkoop je alles voor iedereen, dan verkoop je eigenlijk niks voor niemand”. Een mooie quote die nog waar is ook!
Hoe beter je weet wie je doelgroepen zijn hoe beter we jouw marketing daarop kunnen richten. Schrijf hieronder zo goed mogelijk op wie jouw doelgroepen zijn. Er zijn 4 vakjes, gebruik zoveel je nodig hebt.

Bijv. Voor biologische babyvoeding. Vrouwen van 25-35 jaar, die net bevallen zijn van een baby en een gezonde levensstijl belangrijk vinden. Maar bijv. ook kinderdagverblijven met een duurzaam karakter in de regio Noord-Nederland.
Bijv. Voor biologische babyvoeding. Vrouwen van 25-35 jaar, die net bevallen zijn van een baby en een gezonde levensstijl belangrijk vinden. Maar bijv. ook kinderdagverblijven met een duurzaam karakter in de regio Noord-Nederland.

Concurrentie - 3 vragen

Het is altijd goed om vanuit je eigen kracht te werken. Maar het is ook slim om je bewust te zijn van andere spelers in de markt. Deze vragenlijst gaat over jouw medespelers/concurrenten.

Er zijn geen goede of foute antwoorden.
Deze vragenlijst is onderdeel van de positioneringsstrategie.
Ook je concurrenten of medespelers in de markt zullen goed zijn in bepaalde dingen. Dat hoef jij niet direct ook te doen. Kun je inschatten wat jouw concurrenten uniek maakt?
Je kunt niet goed zijn in alles. En er is ook bijna nooit 1 beste bedrijf. Iedereen is goed in zijn of haar expertise. Waar laat jij ruimte voor je concurrenten?