Instructie

Evenement toevoegen

Hoe je een evenement aanmaakt leer je hier.

Stap 1: Evenement aanmaken

Ga naar Producten > Nieuw toevoegen.

We gaan nu veel gegevens invullen om het evenement goed naar voren te laten komen op de website. 

Productnaam: titel van het evenement

Productbeschrijving: Omschrijving van het evenement, hier vul je alle benodigde informatie in.

Een video toevoegen kan ook. Je klikt dan in het vak productbeschrijving op de knop Media Toevoegen, bovenin. Dan kies je in het linker menu voor Invoegen via URL. Je plakt daar de youtube link.

Productinformatie: Startdatum. Vul deze datum alleen in als het een eenmalig en eendaags evenement is. Deze datum komt in de evenementoverzichten terug. Als het leeggelaten wordt dan komt er Bekijk data te staan.

 

Stap 2: productgegevens (per tabblad)

Product gegevens: Dropdown menu

  • Simpel product voor evenementen met 1 soort kaartje (1 prijs).
    • Zet de vinkjes aan bij Virtueel en downloadbaar. Doe je dit niet dan ontvangt de klant geen tickets in de mail.
  • Variabel product voor evenementen met meerdere soorten tarieven. Bijv. kinderen en volwassenen. 

 

Algemeen

Vul hier de prijs per ticket in voor een simpel product. 

 

Voorraad

Vul hier het maximale aantal beschikbare kaartjes in. 

 

Verzending

Alleen zichtbaar bij Variabel product, deze mag je leeglaten. 

 

Eigenschappen (variabel product)

Vul hier de verdeling van de kaarttypes in.

Bijv. bij  naam kun je leeftijd invullen en bij Waarden Kind|Volwassenen|65+

Klik op eigenschappen opslaan

 

Variaties (variabel product)

Klik op variaties genereren bovenin. En klik op OK bij de pop-up. 

Je kaartypes worden nu gemaakt o.b.v. de waarden die je hebt ingevuld bij Eigenschappen. 

Klik per kaartje op bewerken. 

Zorg dat hier bij elk kaartje de vinkjes Downloadbaar en Virtueel aan staan! 

Vul de reguliere prijs in. 

Bij de beschrijving kun je nog extra informatie geven. Bijv. bij een kinderkaartje, geldig t/m 16 jaar. 

> Herhaal dit voor elk type kaartje. 

Klik op de blauwe knop Wijzigingen opslaan.

 

Geavanceerd: Deze tab mag je leeglaten

Evenementinstellingen

Is dit producten een evenement? Dit moet op Ja staan. Anders worden er geen tickets aangemaakt. 

Evenementtype: 

  1. Enkel = eenmalig evenement
  2. Opeenvolgende dagen bijv. een feestweek. 
  3. Specifieke dagen = terugkerende evenementen bijv. elke week op woensdag. 
    NOTE: bij deze optie wordt om een aantal dagen gevraagd: Kies hier het aantal repetities van het evenement bijv. 10x. Scroll nu iets verder naar onderen en zet het  vinkje Start- en eindtijd wereldwijd instellen aan. Hierdoor hoef je maar 1 keer de tijden in te vullen. Daarna selecteer je de dagen waarop het evenement plaatsvind. 
 
Startdatum (enkel en opeenvolgende evenementen): Dag waarop het evenement start. 
Einddatum (opeenvolgende evenementen): Laatste dag van het evenement. 
Starttijd en eindtijd ook invullen. 

LET OP: Laat de tijdzone leeg!

Locatie: Vul hier een locatie in.

Verder mag je alles in dit tabblad leeglaten. 

 

Ticketinstellingen

Zorg dat hier het volgende goed staat:

HTML ticket thema: Default ticket Theme. 

Thema voor PDF-tickets: Default PDF Single Theme. 

Bij het onderwerp kun je het woord Ticket aanvullen met de titel van het evenement. Laat de tekst {OrderNumber} gewoon staan. De klant krijgt dan een email met als onderwerp 123456 Ticket Locatie Event.

De rest kun je leeg laten. 

 

Evenement Terminologie: Deze tab mag je leeglaten

Evenement Exporteren: Deze tab mag je leeglaten

Stationery Builder: Deze tab mag je leeglaten

Evenement Verloop

Kies een vervaldatum voor het evenement, na deze datum wordt het evenement van de website gehaald. Meestal 1 dag na het evenement. 

Kies ook een vaste datum voor het verlopen van het ticket. Dit is meestal 30 minuten na de start van het evenement. Daarna kan het ticket niet meer gebruikt worden. 

 

Evenementintegratie: Deze tab mag je leeglaten

Korte productomschrijving

Scroll nog iets verder naar beneden op de pagina en vul ook een korte productomschrijving in. Dit is 1 zin waar het evenement over gaat, het wordt gebruikt in overzichtsweergaves. Meestal volstaat de eerste zin van de volledige beschrijving. 

Stap 3: rechter balk

Productafbeelding: voeg hier de afbeelding toe van het evenement. Deze afbeelding wordt door de hele website gebruikt bij dit event. Laat het veld niet leeg. 

Productcategorieën: Selecteer hier één of meerdere categorieën. Het evenement komt ook op die pagina’s van de website terecht en klanten kunnen er op filteren.  

Producttags. Als het gaat om een belangrijk evenement dan kun je het hier de tag Highlight meegeven. Het evenement komt dat op de homepagina van de website te staan. 

 

Stap 4: Opslaan

Sla het evenement op door op de blauwe publiceren of updaten knop te drukken (rechts bovenin het scherm). 

Je event en tickets staan nu live. Wil je het nog even verborgen houden dan kan je de status aanpassen naar privé of concept. Dat kan in het zelfde blokje als waar de blauwe updaten of publiceren knop staat. 

Kom je er niet uit met deze handleiding?

Stuur dan gerust een email naar info@voorlopers.nl 

We helpen je graag verder.

Inschrijven op de nieuwsbrief

Schrijf je vandaag nog in en blijf op de hoogte van de laatste marketing tips & tricks.