Instructie

Waardebonnen

Door middel van kortingscodes kun je leuke acties opzetten.

2 gratis tickets genereren t.b.v. Vrienden van het Wolderhuus

Gratis tickets genereren kan het makkelijkst met een kortingscode gedaan worden.

We hebben een kortingscode gemaakt die te gebruiken is voor 2 tickets gezamenlijk max. €50,-.

De code die je hiervoor kunt gebruiken is: 2gratisTickets.

LET OP! Deel deze code NIET!!

Je kunt nu via de ticket tool op de website 2 kaarten bestellen en deze code invullen bij het afrekenen of in het winkelmandje.

Kortingscode aanmaken

Wil je een bepaalde kortingscode aanmaken voor bijv. nieuwsbrieflezers, dan kun je dat doen onder het menu-item Marketing > Waardebonnen.

Klik op Waardebon toevoegen.

Vul een code in bij Waardebon code: Bijv. Zomer10 voor 10% korting deze zomer.

Algemeen

Vervolgens kies je bij kortingstype het soort korting dat je wilt geven.

  • Procentuele korting
  • Korting op het winkelmandje
  • Korting op een specifiek product/evenement (bijv. vroegboekkorting of de laatste kaartjes)

Vul het maximale waardebon bedrag in. Als je kiest voor procentuele korting dan vul je hier het percentage in.

Laat de optie sta gratis verzending toe uit. En vul alvast een vervaldatum in voor de code. Na die datum kan de code niet meer worden gebruikt.

Gebruiksbeperking

Hier kun je nog meer gegevens en randvoorwaarden voor de actie kwijt. Bijv. een minimale besteding. (10% korting bij minimale besteding van €50,-).

Bij producten kun je aangeven of de bon alleen geldig is op bepaalde producten/events. Of kies juist uitgesloten producten als het niet geld op specifieke artikelen.

Hetzelfde kun je doen bij de categorieën. De categorieën van de evenementen zijn Cultuur, Welzijn, Sport en Overig.

Gebruikerslimieten

Gebruikslimiet per waardebon geeft aan hoe vaak een bon gebruikt mag worden tot hij vervalt. Bijv. Eerste 50 deelnemers krijgen 10% korting.

Beperk gebruik tot x artikelen, hiermee kun je aangeven dat het voor bijv. maximaal 2 kaartjes gaat ongeacht de prijs van de kaartjes.

Gebruikslimiet per klant, geeft aan hoe vaak een inlogde gebruiker er gebruik van kan maken. Omdat klanten geen account aanmaken bij het Wolderhuus is deze instelling vaak niet van toepassing. En deze kan dus leeggelaten worden.

Kom je er niet uit met deze handleiding?

Stuur dan gerust een email naar info@voorlopers.nl 

We helpen je graag verder.

Inschrijven op de nieuwsbrief

Schrijf je vandaag nog in en blijf op de hoogte van de laatste marketing tips & tricks.